Reflectie asupra fericirii

08.06.2011

Am crezut odata ca atunci cand, iesit de sub autoritatea parinteasca, voi avea independenta si libertate, banii mei si propriile mele decizii, voi fi fericit, dar mai pe urma am constatat cata singuratate, nesiguranta si framantare plina de teama exista cand nu ai fata de cine sa-ti raportezi identitatea, dependenta si simtamantul apartenentei.

Am crezut odata ca obtinerea unei diplome universitare, o functie respectabila, un statut social elevat, un loc de cinste la tribuna sau amvon, impreuna cu atentia si aplauzele auditoriului mi-aduc fericirea, dar nu dupa multa vreme am aflat iluzia desarta ce se ascunde in spatele "invelisului de staniol, colorat si sclipitor" in care sunt imbracate toate aceste aspiratii.

Am crezut odata ca o slujba bine platita, o afacere banoasa, o casa luxoasa, o masina de marca garanteaza fericirea, dar am ajuns sa vad vanitatea si goana dupa vant, ale unei asemenea cautari, impreuna cu multimea de griji si oboseala cu care te alegi in cele din urma ca unica rasplata.

Am crezut odata ca viata de oras, cu alei lipsite de noroi, cu magazine si reclame luminoase, cu locuinta intr-un apartament la bloc, dotat cu toate utilitatile vietii comfortabile asigura fericirea, dar mai pe urma am vazut ce inseamna sa te intalnesti zilnic cu locuri foarte cunoscute, pierdut insa intr-o multime necunoscuta de oameni.

 Am crezut odata ca o rezidenta in Occident este poarta deschisa spre maximum de oportunitati pentru o viata fericita si implinita, dar mai pe urma am simtit din plin amarul deziluziei unei asemenea optiuni. . .

Cate ceva din toate acestea, am avut ocazia sa cunosc, intr-o masura mai mica sau mai mare, dar n-am cunoscut fericirea.

Acum, dupa ani risipiti zadarnic in cautarea iluziei fata Morgana,  prin desertul uscat si fara apa, constat cu surprindere ca fericirea este mai aproape si mai la indemana decat am crezut. Constat ca ea se afla in lucrurile simple si naturale din jur, in relatiile calde si apropiate cu oamenii, in prietenia si partasia cu cei care iti impartasesc idealurile si visele, in legatura cu natura verde si plina de viata. Fericirea o poti gasi atunci cand alungi “tristetea” unei carti abandonata pe un raft, de ani de zile, si reusesti sa patrunzi in tainele ascunse intre filele ei. Te simti fericit atunci cand spiritul tau este inviorat prin activitati care-ti hranesc mintea si sufletul, precum meditatia, rugaciunea, inchinarea. Te simti fericit atunci cand permiti creativitatii sa-ti  insoteasca orice activitate fizica, intelectuala si spirituala. Te simti fericit cand stii ca nu ai facut nimic care sa fie impotriva constiintei tale si ti-ai indeplinit cu responsabilitate toate obligatiile pe care le ai. Te simti fericit cand poti sa ajuti pe cineva in nevoie si constati ca egoismul naturii tale firesti nu mai are atata putere asupra ta.

Exista, atatea alte lucruri la indemana care te pot face fericit. Doua, insa, sunt fundamentale. In primul rand, credinta, nadejedea si dragostea manifestate fata de Dumnezeu, in orice circumstanta a vietii. Iar, in al doilea rand, intretinerea unei relatii de dragoste sincera, fidela, sfanta, curata, neconditionata si reciproca fata de acea femeie unica (acel barbat unic) de care ti s-a legat inima cu emotii si sentimente profunde. Toate celelalte pot sa lipseasca, ultimele insa sunt fundamentale pentru a fi cu adevarat fericit

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu