Binecuvântarea luminii

12.03.2011

Sculandu-ma in dimineata asta, primul lucru pe care l-am facut a fost sa ridic jaluzelele de pe geam, ca sa intre lumina din belsug in camera, dupa care mi-am indeplinit ritualul obisnuit al micilor activitati de inceput de noua zi. Ori de cate ori, ochii mei se deschid in lumina candida a diminetii, mi se transmite in suflet o senzatie minunata si reconfortanta de bine, de nou, de ceva interesant, care ma invita intr-o reinnoita aventura a cunoasterii si experientei. Latura psihica a personalitatii mele are nevoie de multa lumina, atat la propriu cat si la figurat.

Nu suport intunericul, nici macar cand ma culc, motiv pentru care o sursa de lumina exterioara ce-si rasfrange iradierea palida prin fereastra imi este preferabila. Dar, aceasta reactie fata de intuneric nu imi este provocata de o eventuala senzatie de teama fata de necunoscutul lui, ci pentru ca ma lipseste de contactul vizual cu fenomenul miraculos al vietii in desfasurarea ei si de stimularea benefica pe care ea, lumina, o exercita asupra sufletului meu.

Pentru mine, la nivel subiectiv, lumina se indentifica cu viata. Iar, daca ma gandesc mai bine, la nivelul fizicii cuantice chiar asa este. Viata si existenta in toata diversitatea ei, din cate am inteles, se rezuma in esenta la lumina, la elementul ei fundamental si misterios, numit foton, imposibil de definit daca in natura lui este unda de energie sau particula materiala, rezervandu-si dreptul la taina de nepatruns, asa cum de fapt este si viata si toata existenta in originarea ei.

Da, sunt o persoana care are nevoie de multa lumina, fie ca este vorba de cea fizica, fie de cea metaforica a bunelor relatii, a dragostei, a experientei frumosului si valorilor autentice, fie de cea spirituala, care se identifica cu Dumnezeu, Lumina lumii (Ioan 2 si 8).

Pentru mine, in dimineata asta, precum in multe alte dimineti, ridicarea jaluzelelor ce acopera cea mai mare parte a ferestrei noaptea, a fost momentul unei noi senzatii exercitate de baia de lumina asupra sufletului meu, o senzatie benefica, aducatoare de bucurie, pace, optimism si pofta de viata

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu